Djeca se rađaju iz vodenog medija i kroz cijeli život uživaju u vodi na različite načine.
Za osobe s posebnim potrebama plivanje može biti i sastavni dio rehabilitacije, ali i način za psihičku prilagodbu na različite situacije kao i rekreaciju i socijalizaciju. Novo iskustvo ulaska u vodu, aktivnosti provedene kroz igru i fizička aktivnost djetetu koristi, ne samo fizički nego i psihički.
Za dijete s posebnim potrebama aktivnosti u vodi, kao i savladavanje neke od tehnika plivanja, može biti jedini način samostalnog kretanja u prostoru. Takvu samostalnost može naučiti kroz program po Halliwick konceptu.
Začetnik ideje i prvi koji se počeo baviti ovim pristupom s djecom u vodi bio je James McMillan, davne 1949. u Velikoj Britaniji.
Sve je počelo idejom o integraciji djevojčica iz Halliwick škole sa zdravom djecom.
James McMillan, inače inženjer tehničke struke, povezao je principe vode – hidrodinamiku, hidrostatiku i ostale zakone fizike, s oblikom i ponašanjem tijela u vodi. Postupno se plan i program razvijao do postavljanja 10 točaka učenja plivanja koje su nazvane Halliwick koncept.
Deset točaka prate logički slijed učenja plivanja tj. stjecanja potrebnih motoričkih aktivnosti. Sve točke moraju biti savladane kako bi se plivač uistinu osjećao "sretno u vodi" (Association Of Swimming Therapy, 2002.).
Plivači se podučavaju u omjeru jedan naprama jedan instruktora s plivačem do vremena kada je postignuta potpuna neovisnost. Par instruktor-plivač postaje jedinica unutar grupnih aktivnosti, tako da plivač dobiva prednost socijalne interakcije sa svojim kolegama, dok u isto vrijeme uživa nenametljivu, ali stalnu pažnju individualnog instruktora. Kroz medij igara prilagođenih dobi i sposobnostima, grupe se upoznaju sa svojstvima i ponašanjem vode te kako kontrolirati vlastite probleme neravnoteže.
Davanje ispravne pomoći od strane instruktora omogućuje plivaču da doživi mogućnost pokretljivosti koju ne može osjetiti na kopnu.Nakon što je početna psihička prilagodba vodi učinjena i principi kontrole ravnoteže naučeni, plivači dosežu nivo gdje su se spremni odvojiti od kontakta s instruktorom. Tada, možda po prvi puta u životu mogu osjetiti potpunu neovisnost pokreta
Plivači se podučavaju kako održati sigurnu poziciju disanja, kako ponovo steći tu poziciju iz svake druge pozicije ; te kako kontrolirati izdisanje kada je lice potopljeno pod vodom. Oni se upoznaju sa svim dostižnim rotacijama tijela te se uče kako započeti, kontrolirati i zaustaviti te rotacije po volji.
Sile uzgona,turbulencije i otpora pokretu se podučavaju , zajedno sa metacentričnim efektima.Rezultat je siguran plivač čija se samouvjerenost temelji na dobrom poznavanju vode i mogućnosti za kontrolu vlastitih.
Ako želite za Vaše dijete možemo organizirati privatan sat plivanja jedan na jedan sa instruktorom.
Naši instruktori su licencirani od strane Halliwick associationa.
U programu se koriste igračke i rekviziti koje imaju certifikat europske sukladnosti.
Voda u bazenu se kontrolira nekoliko puta na dnevnoj bazi,te za kvalitetu vode jamči Zavod za javno zdravstvo;Zagreb
Program je mjesečan,a plivamo 1 x tjedno.
Upisni list za program možete skinuti OVDJE I molimo da ju popunjenu donesete sa sobom pri prvom dolasku.
Uplatu programa možete izvršiti na licu mjesta ili općom uplatnicom na žiro račun kluba. Nažalost postoje i neke situacije kada ne smijete sa nama u bazen,a više o tome pročitajte OVDJE. Također da nam svima bude bolje postoje još neka pravila, a možete ih pročitati OVDJE
Pravila isprintajte, pročitajte, zapamtite i vidimo se na bazenu. :)
Sanja Bosnar